×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 Venom - Welcome To Hell (1981) 

Megjelent: 2005. május 20. péntek 12:00
Szerző: -Nothing-
    Lemezismertetők 

Vannak metal albumok, amelyekről nehéz írni, mert annyira kiemelkedő, megismételhetetlen alkotások. Sokan a Slayert tartják az extrém metal királyainak, ami igaz lehet, ha töretlen pályájukat nézzük, azonban ők is csak a Venom után jöttek, és más szempontok miatt is csak az angol sátáni csapat mögé sorolhatók. Ha az első Venom lemez, a Welcome To Hell hangulatiságát vesszük figyelembe, akkor a Reign In Blood minden nagyszerűsége ellenére elmarad tőle. A Welcome To Hell tekinthető a sátán második megnyilatkozásának a metal zenében. Az elsőség természetesen a Black Sabbath-é...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!





A Venom tagjai valahol azt nyilatkozták, hogy ők képesek voltak arra, amire Iommi zenekarának már nem volt mersze, és ez valahol igaz is. Mantas és Abaddon ugyan egy Judas Priest koncerten találkoztak először, viszont nem találták elég súlyosnak az akkori zenéket, így rájuk várt a feladat, hogy létrehozzanak valami sokkal gonoszabb, kaotikusabb metalt. Hamarosan már Cronos-szal kiegészülve megszületett az első demo, majd 1981-ban felvették ezt a példa nélkül álló lemezt, a Welcome To Hellt. Kiindulási alapot a Black Sabbath, a Motörhead, a Judas Priest munkássága jelentett, de Cronos-ék átléptek egy határt.

A borító szerintem egyike az öt legjobb metal borítónak. Ekkor még nem volt lerágott csont a fordított pentagramma, vagy a sátán ábrázolások. Már a kép jelzi: ez a lemez a pokolra juttatja a szerencsétlen hallgatókat. A tagok zenei tudásával lehetne viccelődni, azonban felesleges. Abaddon soha nem volt mestere hangszerének, mégis olyan erővel csépeli a dobokat, hogy a hallgató számára a pontosság ismeretlen és jelentéktelen fogalommá válik. Cronos sem simogatja a basszusgitárját, hanem embertelen módon nyúzza a négyhúrost. Mantas pedig biztosítékot jelentett az emlékezetes dalokra, lényegében ő volt a zenész a csapatban.

Trash metal, black metal, death metal: ezen stílusok alapjai mind megtalálhatók a lemezen, mind ennek az őskáosznak a - ha nem is közvetlen - leszármazottai. 11 dal hangzik el 39 percben, elképesztően ocsmány hangzással. A hangzásnál csak Cronos "éneke" lehet borzalmasabb. Nincs nála gonoszabb hang a metal énekesek között. A Sons of Satan címe nyíltan utal rá: a sátáni imidzs mindent megfertőz. Igazi Black 'n Roll dal; a Carpathian Forest csak gyenge másolat ehhez képest. A káoszba fulladó lezárását külön élvezet hallgatni. Majd következik a címadó menetelős tempójával. Cronos a pokolba vár minket, aki ezt hallja nem is vágyhat máshová, hiszen ott is a Venom szolgáltatná a zenét. Különlegességként még női szövegmondás is felbukkan a számban (Hello Cradle of Filth).

De a tempót felpörgetve folytatódik a pokoli mulatság, máris egy skizofrén gyilkosról szól az újabb történet (Schizoid). A Mayhem With Mercy egy hangulatos, egy perces átvezető, akusztikus gitárral, ami azért nem volt szokványos a '80-as évek legelején. Következik egy dal a mérgező kurváról (Poison), az ördög lányáról. Ezután megtudhatjuk milyen angyalként élni, de ördögként meghalni (Live Like An Angel). Az eddig sem visszafogott tempó csak fokozódik a Witching Hour-ban. Kétségtelen, hogy ez a legféktelenebb szám az albumon. A folytatásban Szodoma végzete idéződik fel és nem 120, hanem 1000 napra invitál meg minket Cronos a városba. Az Angel Dust (gyorsan ér véget, mint egy drogos élete) növeli a pörgős black-death 'n rollok számát.

Aztán a Sátán szövetségesei leszünk (In League With Satan). Cronos visszafelé lejátszott hangjával kezdődik a dal, amit akár groove-osnak is nevezhetnénk, ha akkortájt létezett volna ez a meghatározás. Mindenesetre a hipnotikus riffje örökre emlékezetes marad, nem beszélve Abaddon tamokra építő dobolásáról. Zárásként a vörös lámpás negyed vár ránk (Red Light Fever), újabb kurvákkal és gyilkosságokkal, majd egy halálos zúzás a búcsú. A lemez remasterizált változatán még további különlegességek következnek: 7"-es lemezeken megjelent dalváltozatok, a Welcome To Hell előtt készített demoról dalok és még egy komolytalanabb próbálkozás is belefér Snots Shit címmel. Ugyan a sátán uralma még nem következett be - teljesen - , de az aláfestő zene már lassan 25 éve elkészült hozzá...


Track lista:

01. Sons of Satan - 03:38
02. Welcome to Hell - 03:15
03. Schizo - 03:34
04. Mayhem with Mercy - 00:58
05. Poison - 04:33
06. Live like an Angel (Die like a Devil) - 03:59
07. Witching Hour - 03:40
08. One Thousand Days in Sodom - 04:36
09. Angel Dust - 02:43
10. In League with Satan - 03:35
11. Red Light Fever - 05:14

Közreműködő zenészek:

Cronos (Conrad Lant) - ének, basszusgitár
Mantas (Jeff Dunn) - gitár
Abaddon (Tony Bray) - dob

Lemezeik:

1981 - Welcome to Hell
1982 - Black Metal
1984 - At War with Satan
1985 - Possessed
1987 - Calm Before the Storm
1989 - Prime Evil
1991 - Temples of Ice
1992 - The Waste Lands
1997 - Cast in Stone
2000 - Resurrection
2006 - Metal Black
2008 - Hell
2011 - Fallen Angels
2015 - From the Very Depths

1980 - In League with Satan (single)
1982 - Bloodlust (single)
1983 - Die Hard (single)
1984 - Warhead (single)
1984 - Manitou (single)
1985 - Japanese Assault (EP)
1985 - Canadian Assault (EP)
1985 - Nightmare (single)
1985 - American Assault (EP)
1985 - French Assault (EP)
1985 - Hell at Hammersmith (EP)
1986 - Official Bootleg (live)
1986 - Scandinavian Assault (EP)
1986 - Eine kleine Nachtmusik (live)
1987 - German Assault (EP)
1988 - Fire (single)
1990 - ...Tear Your Soul Apart (EP)
1996 - Venom '96 (EP)
1997 - The Second Coming (live)
2002 - Bitten (live)
2003 - Witching Hour (live)
2006 - Antechrist (single)
2011 - Hammerhead (single)

Kiadó:
Neat Records
Honlap:
venomslegions.com
facebook.com/pages/VENOM


rovat lapozó


Még, még, még...

kép

Venom Inc. - Avé (2017)

2017-09-01 12:05:00



-Nothing- írta:


 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Supersonic Blues Machine - Californisoul (2017)
A 2016-os West Of Flushing, South Of Frisco után elkészítette második lemezét a Supersonic Blues Machine nevű amerikai

Tovább...
The Dark Element - The Dark Element (2017)
A Frontiers bemutatja a Dark Element nevű friss szimfonikus metálos projektjét, amiben Anette Olzon tér vissza a Nightwish világába... Az énekesnő mögött

Tovább...
Kid Rock - Sweet Southern Sugar (2017)
A 46 éves Robert James Ritchie, művésznevén Kid Rock legutóbb 2015-ben adott ki dalokat a First Kiss lemezén, amin tovább vitte a délieknek szánt country-rock-os ömlengést.

Tovább...
Hollywood Undead - Five (2017)
A manapság odaát egyre népszerűbb rap-rock műfaj egyik követője a Hollywood Undead nevű kapucnis-maszkos fiúcsapat, ami Los Angeles-ben alakult 2005-ben. A friss

Tovább...
Steve Walsh - Black Butterfly (2017)
Az idén 66 éves Steve Walsh a Kansas énekes-billentyűseként lett a műfajának szupersztárja, ahol 1973–'81 és '85-2014 között dolgozott. Énekhangja és stílusa

Tovább...












Klipmánia