×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 Kaipa - Children Of The Sounds (2017) 

Megjelent: szeptember 27. szerda 12:05
Szerző: pjuan
    Lemezismertetők 

A '73-ban induló svéd progresszív rocker Kaipa annak idején - a későbbi Flower Kingsből - bemutatkozási lehetőséget nyújtott Roine Stolt-nak, aki 2002-ben - a ma is a csapattal dolgozó Jonas Reingold basszusgitárossal együtt - segített a billentyűs főnöknek, Hans Lundinnak feltámasztani az eredetileg '82-ig működő csapatát. Azóta Stolt átadta a helyét a metálosabb körökben - például a Scar Symmetry-ben - érintett Per Nilssonnak, akivel modern dinamika került a zenéjükbe...

A Kaipa a 2014-es Sattyg albumot adta ki utoljára, amiről kétszer is írtunk annak idején. A Children Of The Sounds ott folytatja, ahol annak idején befejezték, újra itt van Aleena Gibson és a Ritual-ból ismert Patrik Lundström is, ráadásul utóbbi itt már csak a kellően kifejező éneklésre koncentrálhatott...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!




A Kaipa kétségtelenül az egyik legizgalmasabb képviselője a brit progresszív-szimfonikus rockzenének a kontinensen. A régimódian nagyvonalú és gondolatgazdag mondanivaló, a régről ismerős hangszerelések és a modern dinamikus megszólalás kavalkádja teszi érdekessé ezt az albumot is, ahol bravúros hangszeres megoldásokat és színes énekdallamokat és harmóniákat hallhatunk, mindezt szépen egymáshoz építve, összeérlelve a témákat! Az egész album nagyon érdekesen optimista hangulatot képes teremteni, amihez Aleena Gibson árnyas, mégis nőies énekhangja nagyszerűen illeszkedik, de Patrik Lundström színpadias előadása is érdekesre sikeredett, ráadásul a két hang nagyszerűen ki is egészíti egymást!

Mindehhez megkapjuk Hans Lundin sokszínű és kiforrott billentyűs témáit, amivel érdekesen "vitatkozik" Per Nilsson virtuóz rockgitárja. Így aztán, aki a Genesis színpadiassága és a Pink Floyd nagy tüdejű levegővételei mellé a Yes-t is szeretné megkapni, az jó helyen jár... A két énekhang és Jonas Reingold kemény basszus alapja mindenképpen elénk idézi a Yes-t is, amihez a kivételes képességű Morgan Agren játékos ritmusai is illeszkednek! Tehát nincs mese, ezek a srácok tényleg mindent tudnak, ami ehhez a régimódi műfajhoz szükséges!

Öt hosszú dalt kapunk, amik úgy vannak összerakva, hogy mindenki kiélvezheti a saját témáit és a másik társaságát is! A nyitó Children of the Sounds-ban a női hang a domináns, amire az On the Edge of New Horizons színpadiasságában válaszol a férfi énekes. Klasszikus játékosság és dinamikus építkezések kavarognak az egész albumon, az epikus Like a Serpentine is rendkívül kifejező, bár a sok szóló közben nekem túl sok átvezető is belekerült... Aztán megjön Elin Rubinsztein és az ő hegedűje, amivel a The Shadowy Sunlight-ban egyszerre kamarazenei és folkos hangulatot képes teremteni, de persze ez a dal is rendesen felépül, mint egy kiszámítható - de mégis szórakoztató - színdarabban... Nekem a What's Behind the Fields szimfonikus "verziója" tetszik talán a legjobban, ahol levezetőként élesebb váltásokra is vállalkoznak...

A szinte mindenhonnan áradó világvége hangulatban az embernek erre az optimista hangulatra - és lemezre - van szüksége! Briliáns játékosságot hallhatunk, persze ezredszer, de nagyon intelligensen, így még mindig meggyőzően! Nyilván aki hallott már ilyen stílusú lemezt, az nem fog meglepődni egyetlen itt hallható megoldáson, vagy fordulaton sem... Az is nyilvánvaló, hogy eredetinek sem mondható itt semmi, de engem akkor is nagyon szórakoztatott ez az andalító album, ahol minden téma és érzelem pontosan - és nagyon jó érzékkel - van a helyére illesztve!

10/8.5





Track lista:

1. Children of the Sounds - 11:31
2. On the Edge of New Horizons - 17:10
3. Like a Serpentine - 12:52
4. The Shadowy Sunlight - 6:57
5. What's Behind the Fields - 9:31

Közreműködő zenészek:

Aleena Gibson - ének
Patrik Lundström (Ritual) - ének
Hans Lundin - billentyűs hangszerek, ének
Per Nilsson (Scar Symmetry) - gitár
Jonas Reingold (The Flower Kings, Karmakanic) - basszusgitár
Morgan Agren (Zappa Plays Zappa) - dob

vendég:
Elin Rubinsztein - hegedű

Lemezeik:

1975 - Kaipa
1976 - Inget Nytt Under Solen
1978 - Solo
1980 - Hander
1982 - Nattdjurstid
1993 - Stockholm Symphonie
2002 - Notes From The Past
2003 - Keyholder (-2-)
2005 - The Decca Years 1975–1978 - válogatás
2005 - Mindrevolutions
2007 - Angling Feelings (bővebb info)
2010 - In The Wake Of Evolution
2012 - Vittjar (-2-)
2014 - Sattyg (-2-)
2017 - Children Of The Sounds

Kiadó:
InsideOut Music
Honlap:
kaipa.info
facebook.com/Kaipa.music


rovat lapozó


Még, még, még...




 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Motörhead - Orgasmatron (1986)
1986 izgalmas év volt. Geopolitikai szinten, mert az USA áprilisban végigbombázta Líbiát egy nyugat-berlini robbantásos merénylet miatt, majd még ugyanazon hónap végén jött a

Tovább...
Vuur - In This Moment We Are Free - Cities (2017)
A holland Anneke van Giersbergen idén pont tíz éve, 2007-ben szállt ki a Gathering-ből, de hiába a kommerszebb szóló karrierje, ma is mindenki az atmoszferikus doom

Tovább...
Revolution Saints - Light In The Dark (2017)
A 2014-ben induló, amerikai Revolution Saints szupergroup-trió 2015-ös Revolution Saints lemeze - amiről kétszer is írtunk annak idején - után, nem

Tovább...
Motörhead - Rock 'n' Roll (1987)
1987 nagy változásokat hozott a zenei életben. A Napalm Death a Scum-mal útjára indította a grind őrületet, a Mötley Crüe a Girls, Girls, Girls lemezzel tovább folytatta a

Tovább...
L.A. Guns - The Missing Peace (2017)
A Los Angeles-ben, '83–ban alakult L.A. Guns zenekar az egyik legpatinásabb neve a sleaze-glam közösségnek. Így maradt ez akkor is, amikor a névadó-alapító gitáros, Tracii

Tovább...












Klipmánia