×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 Pink Floyd - TEY 23 - 1967-1972 Continu/ation I. video (2017) 

Megjelent: július 05. szerda 00:05
Szerző: Joze
    Lemezismertetők 

A Continu/ation digibookban két DVD-t, illetve két Blu-ray korongot találunk, melyek műsora megegyezik, csak a formátumkülönbség jelent minőségbeli eltérést. Az első rész hetven perces törzsanyaga öt részre osztható, melyekről elmondható, hogy eléggé véletlenszerűnek tűnik szerkesztésük. Néhány itt szerepeltetett film kifejezetten hiányzik az adott évfolyamból, míg a korábbi kötetekben szereplő gyenge minőségű extrák inkább ide, a Continu/ation I. BD-re (vagy DVD-re) illettek volna.

A sorozatban már megszokott feliratok (angol, francia, német, olasz, spanyol, holland, portugál, lengyel, mandarin és kantoni kínai) között ezúttal sincs magyar, ami a zenés összeállítást illetően nem nagy kár, mert alig van benne interjú, szöveges rész. Viszont az extraként szereplő közel egy órás játékfilm esetében biztosan hálásan fogadta volna a magyar közönség a magyar feliratot, esetleg a magyar szinkront is...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!




I. Arnold Layne II. 1967

A ráadás filmösszeállítás az első Pink Floyd kislemez-sláger, Arnold Layne második, alternatív "klipjével", akkori szóhasználattal "promóciós filmjével" kezdődik. Érzésem szerint, ennek sokkal inkább az első, Cambridge St/ation című kötet videó-összeállásában lett volna a helye, - vagy a másik verzió mellett, vagy az extrák között, - de így is öröm, hogy végre jó minőségben és teljes hosszában (2:56) is elérhetővé vált hivatalos kiadványon. A szűk háromperces vizuális alkotás egy valódi remekmű, mely remekül illeszkedik a szerzemény hangulatához, ahogy az akkor frissnek és korszakalkotónak számító hangzáshoz is. Minden beállítása telitalálat, érződik, hogy a művészek nagyon odatették magukat. Ez a forgatás láthatóan nem csak egy lelketlen rutinmunka volt.

Mai szemmel nézve különösen érdekesnek tűnnek a nyitó képsorok, melyek mintegy profetikus allegóriaként, precízen ábrázolják a későbbi eseményeket. A Hampstead Heath nevű londoni park területén forgatott nyitójelenetben Syd Barrett és Roger Waters küzdelmét látjuk. A játékos birkózás Roger felülkerekedésével végződik. Nick Mason az eget kémlelve, kívül marad a történésekből. Miközben Rick Wright újra és újra átrobog, újra és újra kisétál a képből...



A híres dal szövegét, illetve valódi üzenetét is helyre teszi a Top 20-as kislemezhez készült második klip. Hiszen némelyek mind a mai napig "homoszexuális kampányként", egyfajta "buziindulóként" értékelik az Arnold Layne szövegét, mások az "eltévelyedett transzvesztita" tartalma miatt érzik "káros művészetnek". Tény, hogy voltak, akik ilyen indokkal bojkottálták a dal lejátszását, míg mások pont ezért kötődtek-kötődnek hozzá. De ha figyelmesen végigolvassuk a szöveget, akkor világosan látszik, hogy az nemcsak, hogy nem dicsőíti a devianciát, hanem inkább egyfajta - bizarr módon elővezetett - erkölcsi tanulságot ad.

Ezért érdemes kiemelni, hogy a zenekari képeket időről-időre megszakítja egy gyönyörű lány tánca. (Érdemes megjegyezni, hogy szemben napjaink általános nívótlanságával, 1967-ben még értékes zenékre táncoltak a fiatalok.) Másrészt a dalszöveg kulcsmondatát, "Why can't you see?" (magyarul nagyjából úgy szólna, hogy "Miért nem látod be végre?") Barrett kétszer is a nézők arcába, az arcunkba mondja, második alkalommal ráadásul még ki is mutat a képből.

Harmadrészt, pedig a Highgate-i Szent Mihály templom előtt játszódó furcsa "bírósági" jelenetben Syd egy "térdelő bűnöst" alakít, aki felett a "bírói talárt" viselő Roger áll. Azonban Waters nem hoz ítéletet, hanem a ruháját felemelve, Barrett-el együtt az ég felé néznek, míg végül a kamera is követi tekintetüket, előbb a templomtoronyra, majd szintén az égre. Ezzel persze nem azt akarom sugallni, hogy a korai Pink Floyd egy mai felfogás szerinti keresztény (dicsőítő, worship) rock zenekar volt, mert nyilvánvalóan nem volt az. De a téma és az ahhoz tartozó fogalomrendszer viszont többször is előkerült a pályafutásuk során, különféle megközelítésben.

Ezért ez az Arnold Layne promóciós videó verzió is művészi formanyelvük részévé, viszonyítási ponttá, referenciává vált, melyet sokan sokféleképpen idéztek már az utánuk következő nemzedékek előadói. Jellemzően persze Nyugaton, mert nálunk, a vasfüggöny mögött sokáig tiltott gyümölcsnek számított a Pink Floyd. (A hazánkba jelentős időbeli késéssel megérkező korai Floyd terméshez pedig értelemszerűen nehezebben talált kapcsolódási pontot az a zenehallgató, aki a '60-as években a vörös diktatúra kirekesztő kultúrpolitikája alatt senyvedett, vagy aki még nem is élt akkor.)


II. P1 - P wie Petersilie - A Stuttgart Strudel 1969

A Continu/ation I. második, bő negyedórás blokkjában egy kultikus NSZK hippi film, tévé-show Pink Floyd érdekeltségű részleteit láthatjuk-hallhatjuk. Ezt kivételesen nem tüntettem fel a korábbi részek ismertetésénél hiányként, hiszen a zenei alap az 1968-as A Saucerful Of Secrets album két stúdiófelvétele, míg a hozzájuk forgatott filmek 1969-ben készültek. De alapvetően mégsem az 1969-es évhez tartoznak, hanem sokkal általánosabbak: a korabeli ellentmondásos hippi értékrend, életmód és anti-kultúra autentikus megjelenítői.

A rajongói kemény mag és a gyűjtők körében közismert és szimplán csak A Stuttgart Strudel (Egy stuttgarti rétes) néven futó film jó minőségű kalóz DVD-ken terjedt az Early Years sorozatot megelőzően. Az 1969. július 22-én, Stuttgartban rögzített TV-show szeptember 21-én került adásba, az SDR TV P1 - P wie Petersilie (P, mint Petrezselyem) című műsorában, melyben mások mellett a Pink Floyd művészete is szerepet kapott.

A zavaros ideológiákkal tűzdelt zavaros műsorfolyamban igazi felüdülés a Pink Floyd Corporal Clegg dalára forgatott kisfilm. A "klipben" a zenekar tagjait láthatjuk, amint egy fejedelmi terítéket lassan, de biztosan szétvernek. A háborús tematikájú, cinikus Waters szerzemény és az egyre jobban eldurvuló asztali történések közben időről-időre bevágott háborús jeleneteket is láthatunk, melyek talán mégsem hatnak meg minket, nézőket annyira, mint a királyi ebéd (és a gyönyörű környezet) - a floydok általi - értelmetlen elpusztítása.

Furcsa dolog a kondicionálás, nagyon veszélyes a megszokás. Hiszen a háborús pusztítás képeihez a "modern" ember sajnos már annyira hozzászokott, hogy többségünk például a valóságban szétlőtt házak képsorain messze nem úgy rendül meg, vagy háborodik fel úgy, mint egy fiktív étkezés (egy szándékosan provokatív tévéshow, eleve pusztulásra szánt, díszlet-) terítékének módszeres megsemmisítése miatt. A tévé sokak esetében már annyira átvette a hatalmat a gondolkodásmód felett, lett lényen szó híradóról, dokumentum-műsorokról vagy "kikapcsolódásként" szolgáló erőszakos akciófilmekről, ami nehezen visszafordítható torzulást eredményezett a gondolkodási sémákban. Mint azt később Waters találóan meg is fogalmazta az Amused To Death (Halálra szórakoztatva) album dalszövegeiben.

A Corporal Clegg zsenije után pedig, - egy rövid interjút követően, - a négytételes A Saucerful Of Secrets zenefolyamára készült képsorokat láthatjuk. Utóbbi nem sokat ad hozzá a nagyszerű muzsikához, de érdekes néznivaló. Főleg a korabeli technikák, fiatalkori portrék illetve a korra jellemző hangulatok miatt.


III. Bath Festival 1970

A Continu/ation I. harmadik fogása a The Amazing Pudding, a későbbi Atom Heart Mother szvit rövid részlete. A digibook tracklistjében csak az utóbbi, a végleges cím került feltüntetésre, ami megint maszatolásnak tűnik, hiszen akkor még biztosan A csodálatos puding néven futott a mű.

A szűk négypercnyi filmtöredék 1970. június 27-én készült az angliai Shepton Mallet településen tartott Bath Festival Of Blues & Progressive Music nyitónapján. Sajnos rövidsége és gyenge minősége okán a felvétel inkább csak dokumentumértékkel bír, mint élvezetivel. A buliról számos egyéb kép - és hangfelvétel forog még közkézen, - például a rajongók által közkedvelt Amazing Pudding In Bath 1970 című bootleg album, - melyek közös tulajdonsága a rossz minőség.

Sajnos az 1970-es Bath fesztiválos fellépésről sem készült jó minőségű, profi anyag. Ami nagy kár, hiszen a révfúvósokkal és vegyes kórussal megtámogatott előadás fontos mérföldkőnek számít a Pink Floyd karrierjében.


IV. Kralingen Music Festival - The Dutch Woodstock 1970

A negyedik blokk két rövid részletet mutat be Jason Pohland és George Sluizer 1971-ben publikált Stamping Ground (magyarul: Törzshely), más néven Love And Music (Szerelem és Zene) című dokumentumfilmjéből, mely az 1970-es, rocktörténeti jelentőségű Kralingen zenei fesztiválról készült. A felvételen a Pink Floyd-tól a Set The Controls For The Heart Of The Sun és az A Saucerful Of Secrets egy-egy töredéke látható, (utóbbiból a komplett negyedik tétel, a Celestial Voices) összesen tíz percben.

A Rotterdam egyik külvárosában, az egykor önálló Kralingen településen tartott hatalmas holland fesztivál 1970. június 26. és 28. között zajlott. Waters-ék az utolsó nap headlinereiként a kralingeni seregszemle fő attrakciói voltak. Így a Pink Floyd természetesen az előadásról készült filmben, illetve annak soundtrack albumán is helyet kapott. E mellett, természetesen a Bath fesztiválos fellépéshez hasonlóan, az annak másnapján zajlott hollandiai Pink Floyd koncert is gazdagon archivált bootlegen.

A Kralingen Music Festival - mely jelentőségében hasonló volt, mint hazánkban az 1973-as Diósgyőri Popfesztivál, köznyelven Kis magyar Woodstock - az évek során több néven is elhíresült. Így például egyaránt hivatkoznak rá Stamping Ground, Holland Festival Of Music, Pop Paradijs, Holland Pop Festival, Holland Woodstock, Dutch Woodstock és egyéb hasonló neveken is. Napjainkban az egykor rendkívül népszerű, sokszori VHS kiadás okán leginkább Stamping Ground, illetve Gonzo háromlemezes kiadványa után a The Dutch Woodstock néven azonosítják be a bulit a rajongók.

Utóbbi kapcsán elgondolkodtató, hogy érdemes volt-e a képanyagot az Early Years sorozatra feltenni, hiszen a Gonzo Multimedia 2013-as 2CD+DVD kiadása alaposan dokumentálja a legendás rendezvényt, beleértve a tartalmas és informatív bookletjét is. Más logika szerint a '70-es bulinak inkább a Devi/ation kötetben, az év fontos eseményei között lett volna a helye, mint a Continu/ation I. Blu-ray lemezen, vagy DVD-n. De ez legyen a legkisebb baj.


V. The Amsterdam Rock Circus 1972

A törzsanyag utolsó blokkjában bő harmincöt percnyi részlet található az 1972. május 22-i The Amsterdam Rock Circus elhíresült koncertből. Bár a buli a Dark Side Of The Moon turné egyik állomása volt, kivételesen nem játszották el az akkor még csak formálódó, friss, címadó szvitet. A felvételen az Atom Heart Mother legutolsó, nagyzenekar nélküli előadása került dokumentálásra. Ezen túl pedig még a Careful With That Axe, Eugene, illetve az A Saucerful Of Secrets részlete látható-hallható.

A kifejezetten rossz minőségű, néhol egyenesen nézhetetlen amatőr filmfelvételnek ismét inkább csak dokumentumértéke van. A szó legszorosabb értelmében rossz nézni. Bár a "Jenő" alatt látható ütős pirotechnika, és a szokás szerint felgyújtott gong még így, a vállalhatatlan képpel együtt is ízelítőt nyújt a Dark Side turné erejéből. Viszont a gyenge, sokszor nézhetetlen képhez az Early Years szerkesztői kifejezetten jó minőségű keverőpultos hangot adtak. Ami azon túl, hogy kellemes hallgatni való, bizonyíték arra, hogy audióban igenis lett volna príma anyag az elbaltázott 1972-es kötethez, mint elszalasztott lehetőséghez.

Mindenesetre leszögezhetjük, hogy ennek a filmnek pont itt, a ráadások között van a helye. Önálló kiadványon nem állná meg a helyét, ahogy egy önálló kötetben sem. A buli teljes anyaga ismert bootlegen, és lényegét illetően ez a kiadás sem ad hozzá sokat, hiszen képben olyan-amilyen, hangban pedig bár igen jól szól, de nem teljes...

VI. Extra - The Committee 1968

A rendes játékidő végeztével, egy önálló menüpontban Peter Sykes The Committee (A Bizottság) című 1968-as filmjét láthatjuk. Az ötvenöt perces, független filmes, fekete-fehér alkotásban szerepet kapott (The Crazy World Of) Arthur Brown, aki a moziban önmagát alakítva, a Fire és a Nightmare című slágereit adja elő. Ezen túl minden filmzenét a Pink Floyd írt és játszott fel, Wright-ék viszont nem láthatók a képsorokon.

A bő negyedórányi Pink Floyd muzsika igazi kuriózum, hiszen azon túl, hogy a David Gilmour-ral felálló négyes első közös alkotása, a soundtrack korábban még részleteiben sem került kiadásra. A téma szakértői általában hét, nyolc, vagy kilenc részre bontják a nevekkel nem azonosítható dallamokat. Utóbbi két esetben a film elején hallható - visszafelé lejátszott - félpercnyi furcsa felvételt vissza-, tehát előrefelé is a tracklistába, illetve a kalózlemezre szerkesztik. Egyes vélekedések szerint ebben az oda-visszajátszott töredékben még Syd Barrett, tehát az 1968-es öttagú Pink Floyd is hallható. Én nem osztom ezt a vélekedést, de ezt ma már lehetetlen eldönteni. Túl rövid ahhoz a felvétel.

A többi tétel esetén már felismerhető a későbbi Pink Floyd stílus, mely még ugyanabban az évben az A Saucerful Of Secrets albumon és a Point Me At The Sky - Careful With That Axe, Eugene kislemezen köszön vissza. Utóbbi csírája, "embriója", - korabeli koncertcímén: Keep Smiling People - az egyetlen, jelenlegi tudásunkkal is beazonosítható részlet a film hátterében hallható dallamokból.

Sajnálatos módon a filmzene mesterszalagjai elvesztek, az önálló és teljes trackeket megette az idő vasfoga, így csakis a filmbe ágyazva és rövid részletekként élvezhetjük a korai Pink Floyd zsenialitását. Ezért a film szerepeltetése indokolt és jó az Early Years sorozat extrájaként. Különösen, hogy az előző, önálló DVD-kiadásához képest ezúttal többféle feliratot is kapunk hozzá. Illetve első alkalommal került Blu-ray korongra a kultuszfilm.

Összességében a Continu/ation I., a maga nemében hasznos és jó filmösszeállítás, melyet még ha néhol nehéz is nézni, alapvetően jól dokumentál bizonyos korábbi fehér foltokat.

Sajnálatos módon az igénytelenséggel társuló trehányság ezt a gyűjteményt is utolérte, mert a Blu-ray verzió gyártási hibás menüvel, lejátszhatatlan formában került a digibookba, majd az Early Years díszdobozba, végül a legelkötelezettebb, legfanatikusabb Pink Floyd rajongók polcaira. A blamázst tovább növelte, hogy a cserelemezek csak hetek, néha hónapokig tartó hercehurca után érkeztek meg. Nem Észak Koreába vagy Burkina Faso-ba, hanem például az Európai Unió nagyvárosaiba. Ez ügyben is összeülhetne egy érdekes "bizottság"! Egy ilyen érdeklődést keltene. Persze csak akkor, ha munkájuk nyomán bármi érdemleges előrelépés történik a vásárlók érdekeinek védelme érdekében. Különben érdektelen, értelmetlen, sőt káros a bizottságosdi...

Folytatjuk!




Pink Floyd - Continu/ation I. 1967-1972 DVD/BD

01. Arnold Layne (alternative version) - London 1967
02. Corporal Clegg (P1 - P wie Petersilie) - Stuttgart 1969
03. Interview (P1 - P wie Petersilie) - Stuttgart 1969
04. A Saucerful Of Secrets (P1 - P wie Petersilie) - Stuttgart 1969
05. The Amazing Pudding aka Atom Heart Mother (excerpt) (live) (Bath Festival Of Blues & Progressive Music) - Shepton Mallet 1970
06. Set The Controls For The Heart Of The Sun (excerpt) (live) (Kralingen Music Festival) - Rotterdam 1970
07. A Saucerful Of Secrets (excerpt) (live) (Kralingen Music Festival) - Rotterdam 1970
08. Atom Heart Mother (live) (The Amsterdam Rock Circus) - Amsterdam 1972
09. Careful With That Axe, Eugene (live) (The Amsterdam Rock Circus) - Amsterdam 1972
10. A Saucerful Of Secrets (excerpt) (live) (The Amsterdam Rock Circus) - Amsterdam 1972
extra:
11. The Committee - the film (1968)

Közreműködő zenészek:

Syd Barrett - gitár, ének
David Gilmour - gitár, ének, vokál
Richard Wright - orgona, zongora, rézfúvósok, ének, vokál
Roger Waters - basszusgitár, rézfúvósok, percussion, ének, vokál
Nick Mason - dob, percussion, ének, vokál

Philip Jones Brass Ensemble - rézfúvósok
The John Alldis Choir - kórus

A sorozat részei:

TEY 00 - Bevezető az Early Years-ről szóló sorozathoz (2017)
TEY 01 - Az Early Years 1965-1972 kiszerelése (2017)
TEY 02 - Az Early Years 1965-1972 hibái (2017)
TEY 03 - Cambridge St/ation 1965-1967 audio (2017)
TEY 04 - Cambridge St/ation 1966-67 video (2017)
TEY 05 - Cambridge St/ation 1965-1967 konklúzió (2017)
TEY 06 - 1968 Germin/ation - audio (2017)
TEY 07 - 1968 Germin/ation - video (2017)
TEY 08 - 1968 Germin/ation - konklúzió (2017)
TEY 09 - 1969 Dramatis/ation - audio (2017)
TEY 10 - 1969 Dramatis/ation - video (2017)
TEY 11 - 1969 Dramatis/ation - konklúzió (2017)
TEY 12 - 1970 Devi/ation - audio (2017)
TEY 13 - 1970 Devi/ation - video (2017)
TEY 14 - 1970 Devi/ation - konklúzió (2017)
TEY 15 - 1971 Reverber/ation - audio (2017)
TEY 16 - 1971 Reverber/ation - video (2017)
TEY 17 - 1971 Reverber/ation - konklúzió (2017)
TEY 18 - 1972 Obfusc/ation - audio (2017)
TEY 19 - 1972 Obfusc/ation - video (2017)
TEY 20 - 1972 Obfusc/ation - konklúzió (2017)
TEY 21 - 1972 Obfusc/ation - újrakiadás (2017)
TEY 22 - 1967-1974 Continu/ation - audio (2017)
TEY 23 - 1967-1972 Continu/ation I. video (2017)
TEY 24 - 1969-1972 Continu/ation II. video (2017)
TEY 25 - 1967-1972 Continu/ation - konklúzió (2017)
TEY 26 - Early Singles 1967-1968 - audio (2017)
TEY 27 - Early Singles 1967-1968 - konklúzió (2017)
TEY 28 - Cre/ation 1967-1972 (2016)

Jozé - A szerző rockszakíró, a Hungarian Pink Floyd Club tagja, melynek 2005-óta elnöke is. A cikksorozat a készülő új Pink Floyd könyvből tartalmaz kivonatos részleteket.



rovat lapozó


Még, még, még...




 

Ajánló









Ez is érdekelhet

The Dark Element - The Dark Element (2017)
A Frontiers bemutatja a Dark Element nevű friss szimfonikus metálos projektjét, amiben Anette Olzon tér vissza a Nightwish világába... Az énekesnő mögött

Tovább...
Butcher Babies - Lilith (2017)
A Wendy O. Williams-féle Plasmatics egyik nagy show-eleme volt annak idején, amikor a Butcher Baby című dala közben, a szétdrogozott énekesnő kvázi félmeztelenül

Tovább...
Daniel Cavanagh - Monochrome (2017)
Lehet, hogy egyedül maradok a véleményemmel, de sebaj: az Anathema két utóbbi lemeze, különösen a The Optimist nekem óriási csalódás volt, egy igazából sehová sem

Tovább...
Night Viper - Exterminator (2017)
Nem végeztem mindenre kiterjedő számításokat, de a látszat alapján a night szó valamilyen összetételben nagyjából hasonló gyakorisággal fordul elő a retro metal csapatok

Tovább...
Shakra - Snakes & Ladders (2017)
Hét évnyi küzdelem és egy Ruckus néven kiadott lemez után, végül '97-ben, a svájci Bern-ben indult be a Shakra nevű heavy-hard zenekar története, ami utoljára 2016-ben kapott új

Tovább...












Klipmánia