×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 Pink Floyd – TEY 12 – 1970 Devi/ation - audio (2017) 

Megjelent: április 27. csütörtök 00:05
Szerző: Joze
    Lemezismertetők 

A Devi/ation, vagyis a Pink Floyd munkásságának (elvileg) 1970-es termését feldolgozó negyedik kötet öt lemezből áll, és az Early Years sorozat legtöbb zenei anyagát tartalmazza.

A két audio CD műsora négy részre osztható. Ezen túl, - a sorozaton belül első alkalommal, - a Blu-ray lemez és az első DVD extra audio csemegéje még a komplett Atom Heart Mother album, quadrofon hangzással...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!





I. Atom Heart Mother Live - Montreux / Paris Casino 1970

Az első CD első trackje időrendben pont a legutolsóként került felvételre. A Montreux Casinoban rögzített első koncert részletét hallhatjuk. Egészen pontosan az 1970. október 02-án megjelent Atom Heart Mother LP címadó szerzeményét, egy a hattételes szvitet, azonban ezúttal szimplán csak a fiúk előadásában, kórus cselló és rézfúvósok nélkül. Aki még nem hallotta, annak érdekes élmény lesz. Hiszen már nem a korai, Amazing Pudding néven futó verziót adják elő, hanem az adott tételek véglegesített, kidolgozott albumverzióit, mégis spontánnak és frissnek hat a karcsúsított hangszereléssel, illetve a 18 percesre kurtított hosszal. Nyilván lemaradtak a szvitből a csak kórusrészek, ahogy a vastagabb hangszerelés egymásra felelgetős részei is, azonban érdekes módon ez nem, hogy nem gyengíti, hanem kifejezetten erősíti az élményt.

Furcsa, hogy csak ennyi, egy dal került fel a gyűjteménybe a két este anyagából, hiszen a két Montreux-i buli anyaga kifejezetten jó minőségben maradt fenn, melyek sokféle kalózlemezen (Smoking Blues, Montreux Casino 1970, Too Late For Expanding Mind, stb.) eddig is széles körben elérhetők voltak. Mit több, egy rövid koncertrészlet, rajta a Just Another Twelve Bar felvételével, promóciós lemezen hivatalos kiadásra is került.

A CD hátralévő részében a Pink Floyd egyik legnépszerűbb bootleg koncertalbumát élvezhetjük, teljes hosszában. A buli több tucatnyi korábbi kalózkiadása (Libest Spacement Monitor, Bytes Of The Talisman, Live In London 1970, Atomic Heartbeats, BBC Sessions '70, Last Concert, stb.) szinte már a sorlemezek közé emelte a rendkívül jó minőségű felvételt.


Az 1970. július 16-án, a londoni Paris Cinema színpadán adott egy órás koncert anyaga eleve rádiós felhasználásra készült. Ez volt a Pink Floyd történetében az első BBC-s In Concert műsor, melyet továbbra a legendás lemezlovas, John Peel konferált és vezetett. Illetve itt volt az a fordulópont, amikor a BBC a korábbi stúdió session-felvételekről átállt a külső helyszíneken rögzített koncertközvetítésekre, illetve konzerv koncertműsorokra.

Mivel a Pink Floyd az 1969-es Ummagumma élő lemeze és az 1988-as Delicate Sound Of Thunder című dupla koncertalbum között csak egyszer jelentkezett hivatalos koncertanyaggal, az 1971-ben rögzített Live At Pompeii filmmel, dokumentációs szempontból kiemelten fontos minden olyan jó minőségű élő anyag, mint például a fennmaradt rádiófelvételek, rádiós koncertközvetítések. Minden ilyen jellegű anyag segít elmélyedni és jobban eligazodni az adott kultúrkörben, jelen esetben a Pink Floyd együttes életművében, illetve jobban megismerni az alkotás folyamatát, az előadásról-előadásra változó, csiszolódó nagy művek keletkezését és evolúcióját.

A most végre hivatalosan is kiadásra került anyagból végre a méltó helyére kerül az Embryo végleges változata, nagyjából tíz percben, mely az egész turné egyik kulcsdalának számított. A The Journey szvit nyitányából átmentett Green Is The Colour (The Beginning) - Careful With That Axe, Eugene (Beset By Creatures Of The Deep) jól ismert párosán túl, végre hivatalos hanghordozón is szerepel a '70-es LP-ről a Fat Old Sun, az If és a címadó Atom Heart Mother élő verziója. Utóbbi ezúttal teljes fényében: vegyeskórussal, csellóval és fúvósokkal, huszonöt percben. Ami így, az erősen eltérő Montreux-i koncertváltozattal szépen keretbe foglalja az első CD-t.

A floyederek kemény magja számára persze semmi újjal nem szolgál a korong. A Libest Spacement Monitor hivatalossá tétele mellett inkább csak a bosszankodás és a szégyenérzet maradt a két Montreux-i előadás ignorálása miatt. Nem szabadna így elkótyavetyélni a kiadható minőségű felvételeket. De mindezen rossz szájíz is gyorsan el tud törpülni a második lemez gyalázatához képest.

II. Zabriskie Point Sessions 1969

Ami a második CD első 48 percében, 16 trackjében található, az finoman szólva is megmagyarázhatatlan. Már eleve ott kezdődik a kérdés, hogy mit keres az 1969 novemberében és decemberében, eredetileg filmzene céljával rögzített dalcsokor az 1970 Devi/ation kötetben? Fel lehetne hozni, hogy mert 1970-ben jelent meg a film, illetve adták ki az eredeti soundtrack LP-t. Azonban itt két szempontból is gyorsan falnak lehet menni. Egyrészt, mert ilyen alapon a Pink Floyd Early Years és Immersion kiadvány-sorozatainak tracklistje azonnal borulna. Másrészt, mert ezek a tételek vagy egyáltalán nem kerültek be a Zabriskie Point filmbe, vagy pedig egészen más formában, melyek már a maguk idejében publikálva lettek.

De még ez a kavar is megbocsátható volna, ha végre kaptunk volna egy teljes Zabriskie Point albumot, de a számos hiányosság mellett a most közölt tizenhat track nem csak, hogy elégtelenül kevés, de a nagyjából a fele még meg is lett csonkítva. Ez volt a második pillanat, amikor majdnem a falhoz vágtam az adott kötetet. Ezúttal azonban nem csak a fejemen futott át a kósza gondoltat, hanem kis híján valóban meg is tettem. Végül lenyeltem a haragom, visszatettem a polcra, de hónapokig nem voltam hajlandó a Devi/ation CD-kre még ránézni sem.

Azért persze próbáljunk rendet vágni a káoszban. Az eredeti, 1970-es Zabriskie Point LP-n három Pink Floyd felvétel szerepel. Ezek közül a Heart Beat, Pig Meat teljesen lemaradt. El lehetne gondolkodni, hogy miért, de úgy tűnik, hogy a Devi/ation tracklist fényében nem létezik értelmezhető válasz. Így a további hasonló költői kérdésektől el is tekinthetünk, túl sok track, túl sok furcsaság társul ehhez a kiadványhoz.

A következő Crumbling Land témája viszont többször is megidézésre került. Egyrészt már 1997-ben, a kiadatlan felvételek egy részét bónuszként felvonultató deluxe kiadás extra lemezén. Az instrumentális Unknown Song, mely a korábbi bootleg-kiadásokon (illetve állítólag egyes hivatalos filmgyári papírokon is) Rain In The Country címen ismeretes, magában hordozza a Crumbling Land egyes elemeit. Ebből a témavariáció csomagból Devi/ation kötetben kapunk két rövid részletet és három teljes (vagy annak tűnő) verziót.

A második CD-t nyitó On The Highway egy bő egyperces, szöveges Crumbling Land. Számomra úgy tűnik, hogy szándékosan csonkították meg, hogy eltérő címmel, illetve remix címkével el lehessen sütni. Ha az volt a cél, hogy az Early Years sorozat ez esetben se üsse agyon a korábbi hivatalos kiadványt, akkor az rendben van. De akkor mi szükség volt ezekre a törmelékekre? Ugyanide tartozik a szintén percnyi Auto Scene version 2, mely ezúttal az instrumentális Unknown Song kistestvére. Itt viszont legalább kapunk érdemi eltéréseket. Ami miatt aztán nehéz eldönteni, hogy mi az idegesítőbb: az előbbi értelmetlen duplázás, vagy az utóbbi eset, amikor kapunk valamit, de csak ízelítőül?

A három hosszú tétel a Crumbling Land take 1, az Unknown Song take 1, illetve utóbbi alteregója, a Love Scene version 7. Alapesetben öröm volna az ilyen bőség, de a szerkesztőknek sikerült úgy megkavarniuk a rendelkezésre álló anyagot, hogy hamar lehervad arcunkról a mosoly.

A harmadik felvétel, mely az eredeti filmzene-lemezen is szerepel, a Come In Number 51, Your Time Is Up, mely a Careful With That Axe, Eugene sokadik inkarnációja, azonban teljesen szöveg nélkül és d-moll helyett e-mollban. A tétel a Zabriskie Point film leglátványosabb, leghíresebb, lassított robbanást bemutató jelenete alatt hallható. A Devi/ation digibook második CD-jén szereplő alternatív változat szerencsére nem lett megcsonkítva. Az Explosion című track majdnem hat percével még túl is tesz, a Come In Number 51 ötperces játékidején. A szerzemény ezen verziója is szenzációs. Bár az Early Years sorozat Zabriskie Point gyűjteményét csak erős fenntartással lehet kezelni, - vagy még úgy sem, - jó, hogy ezt a felvételt végre előhalászták a fiókból.

(Megjegyzendő egy érdekesség, hogy a film egy korai kópiája, ami Magyarországon a mozikba is eljutott, eltérő befejezést tartalmaz, ami a filmzenét illeti. Itt most nem a Fuck You America feliratot kiíró repülőre gondolunk, amit Antonioni ugyan leforgatott, de természetesen nem használhatott. Én a filmet 1990-ben láttam először, amikor egyik mozi előásta az archívumból. Itt a záró képsorok alatt, amikor Daria elhajt a kocsival, a jól ismert country helyett a Pink Floyd zene úszott vissza! Azaz a Come in Number 51, Your Time is Up vége is. Ez teljesen eltérő, drámai hatást kölcsönöz az egész filmnek. Amikor aztán legközelebb láttam, és meghallottam a "limonádé" country zenét, úgy éreztem, azzal agyonvágták a filmet. Ez egy nagyon korai kópia lehetett, amiből lehetséges, hogy csak pár ezer darab jött ki, majd pedig a rendező vagy a filmstúdió hatására az egészet újravágták. Többen is megerősítették, hogy anno szintén ebben a formában látták a Zabriskie Point filmet. - SzD)

A '97-es kiadás bónuszai közül az első, "teljesen új" anyag a Country Song, mely korábban, mint The Red Queen volt ismeretes. Bármelyik cím is a helyes(ebb), egy csodálatos Pink Floyd szerzeményről van szó. Egészen érthetetlen, hogy a film rendezője, Michelangelo Antonioni miért dobta vissza, sok más zseniális darabbal egyetemben? Ezt hallgatva talán érdemes volna a Zabriskie Point filmből egy alternatív verziót is összerakni, csak az ahhoz tervezett, eredeti Pink Floyd szerzemények felhasználásával… Ebből a témából a Devi/ation lemezen kapunk egy kétperces korai verziót Looking At Map névre keresztelve, mely a korábban megjelenthez képest egy billentyű-centrikusabb darab, a szöveg helyén pedig még csak a dallamot rögzítő dünnyögést kapjuk.

A következő korábbi bónusz a Love Scene version 6, mely a Pink Floyd által előadott instrumentális blues sztenderdek egyike. A darab korabeli koncerteken leginkább Alan's Blues néven futott, Alan Styles road után, aki az Ummagumma hátsó borítóján látható, illetve akiről az Atom Heart Mother LP-n szereplő Alan's Psychedelic Breakfast szvit is kapta a címét, utóbbiban hangja is hallható. Sajnos ez a kiváló blues, a többi korabeli blueshoz és az Alan's Psychedelic Breakfast-höz hasonlóan, teljes egészében lemaradt az 1970 - Devi/ation kötet anyagából. Kár érte. E nélkül nincs normális Zabriskie Point gyűjtemény.

(A Floyddal mostanában találkozó érdeklődő kezdőknek jó szívvel ajánlom az A Total Zabriskie Point Of View - The Complete Collection gyűjteményt, mely szintén nem teljes, de tízszer különb, mint amit az illetékesek az Early Years-en Zabriskie Point cím alatt összegányoltak. A duplacédés monstre kalózkiadás 370 Roman Yards - The Lost Album része különösen zseniális összeállítás. De a többi blokk is, - köztük a moziban szereplő tényleges filmzene változatok felsorakoztatása - messzemenően megéri a figyelmet.)

A Zabriskie Point deluxe kiadásának utolsó bónusza a Love Scene version 4, egy csodálatos Richard Wright zongoradarab. Órákig el lehet hallgatni. Istenadta tehetség volt Rick. Ennek alternatívájaként a Devi/ation két tracket vonultat fel. Az egyik a Love Scene take 1, mely bő két percben tartalmazza az alaptémát, de komoly eltérés, hogy ezúttal a zongora mellett vibrafon is hallható. A kalózkiadásokon a teljes hétperces szerzemény meghallgatható ebben a formában. Érthetetlen, hogy most, hogy végre hivatalos hanghordozóra került, miért csonkították meg? Különösen, hogy bőven maradt üres hely a második CD végén. Mindezt összegezve adekvát cselekedet volna csúnya szavakat papírra vetni... A másik idetartozó felvétel: a Love Scene take 2. Ugyanaz a téma, de zongora nélkül, dupla vibrafon szólammal. Ez utóbbit szerencsére meghagyták teljes hosszában. Bizonyos kalózkiadásokon, így a már említett dupla antológián úgy is szerepel, mint Love Scene version 5.

A korábbi hivatalos Zabriskie Point kiadások trackjei ezennel kifogytak. De van még egy felvétel, ami publikálásra került. Mely nem más, mint az Us And Them instrumentális eredetije, a The Violent Sequence, melyet a Dark Side Of The Moon album 2011-es Immersion kiadásának harmadik CD-jén kapott helyet. Már akkor is elkezdődött a játék a betűkkel, így sima Us And Them demóként van feltüntetve. Évszám nélkül. Úgy tűnik, már akkor rákaptak a ködösítésre, de legalább hivatalosan is elérhetővé vált. Egyben meghallgatható. Ez sajnos nem mondható el a kettes Devi/ation CD egy perc és negyven másodperces The Riot Scene trackjéről. Az újabb névváltozat sokkal kevésbé zavaró, mint hogy a gyönyörű melankolikus zongoradarab idejekorán le lett halkítva. Ez kimeríti a barbárság fogalmát. Aki képes ilyen kiadványt kiadni a kezéből, az inkább foglalkozzon valami egészen mással!

A hivatalos formában teljesen kiadatlan anyagból még hat tracket vonultat fel a Devi/ation Zabriskie Point Sessions része. Az Auto Scene version 3 egy másfél perces, erőteljes beat téma. Egy nagyon eltalált darab. Pontosan visszaadja a beatkorszak lüktetését és hangulatát. Az Illéstől az Metróig, a Manfred Mann-től a Kinks-ig bárkinek a becsületére válna. Csak ismételni tudom az értetlenségemet, hogy ezek vajon miért nem feleltek meg a kiváló rendező elképzeléseinek?

Az ezt követő Aeroplane egy bő kétperces instrumentális energialöket. A korábbi kalózlemezeken és Pink Floyd dokumentumokban, mint Fingal's Cave szerepelt. Nem lehet tudni, hogy mi célja volt a variálásnak, mindenesetre végre hivatalos CD-re került. A szám leginkább a szintén filmzenéhez készült The Nile Song-gal rokon. Korai hard rock, dinamikus, érzelem dúsan, magasfokon, ahogy kell. A hőskorszakban az OMAYYAD című kalóz LP egyik ékköveként vonzotta a vásárlókat. Ide tartozik még a szűk másfél perces Take Off, mely egy hasonló energiabomba, illetve az alig több, mint egy percnyi Take Off version 2 is.

(Zavarbaejtő módon az eddigi dokumentációkban és a kalózkiadások többségében is az Unknown Song egy rövid változata, talán pont az Auto Scene version 2 szerepelt Take Off version 2 címen. Nem tudni kinek és miért jó ez kavarás, de ember legyen a talpán, aki átlátja a különböző Zabriskie Point kiadások és szakirodalom egészét ebben a mesterséges káoszban.)

Szintén az OMAYYAD albumról híresült el a következő kiadatlan darab, az eddig Oneone címen közismert, erősen pszichedelikus tétel. Mely gyakorlatilag nem más, mint a Love Scene első három változata. Magyarán az első három az ezen a néven katalogizált szerelmes jelenethez készült különböző zeneváltozatokból. Míg a hat és félperces elsőben csak orgona és gitár hallható, a majdnem hét perces másodikban már őrült, eszelős hangok is, leginkább persze Waters érezte magát elemében. A szűk nyolcperces harmadik pedig komplett zenekari darab. Őrület, de ezt is erősen megcsonkították. A Devi/ation csomagban kapunk ezekből két erősen megvágott, kiherélt tracket: Love Scene version 1 és Love Scene version 2 címen, három és fél, illetve két perc terjedelemben letudva. Szégyenletes végeredmény.

III. The Amazing Pudding - Atom Heath Mother demo 1970

A második CD utolsó trackje az Atom Heart Mother nagyjából húsz perces korai demója, mely szinte még biztosan mint, The Amazing Pudding került rögzítésre. Nem csak, hogy teljesen hiányzik belőle Ron Geesin munkája, de a négyesben rögzített korai verzió sok tekintetben tényleg csak egy vázlatnak tekinthető, mely kiforratlanságával azonban kifejezetten sokat segíthet az album utólagos értékeléséhez, az alkotói folyamat, a fő gondolatiság(ok) befogadásában, megértésében. Az ilyesmire fogékony művészlelkek, illetve tanulásra hajlandó zenészpalánták sok örömet és tanulságot fognak találni benne.

Úgy tűnik az 1970 - Devi/ation esetében az volt a szerkesztési elv, hogy a teljesen élő első CD-t egy demókat, vázlatokat felvonultató második lemez kövesse, majd csak ezt követően találkozzunk végleges albumverziókkal.

IV. Atom Heart Mother album 1970

A Devi/ation digibook a CD-ken túl is tartalmaz audió tartalmat, méghozzá a Blu-ray és az első DVD teljes egészében felvonultatja az Atom Heart Mother LP összes dalát, az album eredeti, 1970-es quadrofon változatát, mely korábban csak vinyl formában volt elérhető.

(Nálunk Magyarországon meg szinte sehogy. Nemcsak az LP volt tiltott gyümölcs, de a többség a CD-korszakig sem juthatott hozzá megfelelő minőségi Hi-Fi berendezésekhez, aztán az mp3 korszakkal pedig megindult a zene minőségét illetően a zuhanórepülésnek is beillő lejtmenet.)

Mivel évtizedek óta nem gyártott és nem forgalmazott ritkaságról van szó, komoly hiánypótlásnak számít, hogy digitális formában újra piacra dobták Alan Parsons és Peter Bown hangmérnökök mestermunkáját, az Atom Heart Mother quad mixét, mely nem csak a Pink Floyd karrierjében számít mérföldkőnek, mint az első négycsatornás LP, de a quadrofon hangfelvételek történetében is úttörő alkotásnak tekinthető.

A BD és a DVD változat műsora és menüje megegyezik. A korábbi CD kiadásokhoz hasonlóan, ezúttal sincsenek a szvitek trackelve, így az öt főcímet leszámítva nem lehet léptetni, ahogy sajnos nincsenek feltűntetve az altételek címei sem. Fapados, megúszós, gyorsan letudós produktum. A háttérképek is a lehető legpuritánabbak. Fekete alapon fehér dalcímek. Azért ennél egy kicsit jobban is megerőltethették volna magukat. Legalább az eredeti gatefold LP változatok bocicsapatát felvonultathatták volna háttérképekként.

További hiányosság, hogy a DVD-verzió nem valódi DVD-audió, csak egy lebutított, kvázi "házimozi" változat. Tehát a DVD-videó részen található az audió-tartalom is. Ha összevetjük mondjuk a Djabe, a Genesis, a King Crimson, Mike Oldfield, vagy a Yes hasonló kiadványaival, akkor bizony az Atom Heart Mother album DVD változata elvérzik a konkurencia mellett. Szerencsére az 1970 - Devi/ation kötetben szintén megtalálható BD hangminősége lényegesen jobb, így a szerényebb és a komolyabb hangberendezésekkel rendelkező rajongók egyaránt megtalálhatják a számításukat.

A Pink Floyd fanoknak jó hír, hogy ideje lecserélni a korábban használt, rajongók által bindzsizett, írott DTS bootleg DVD-ket. Végre van jobb és hivatalos megoldás. Mert az Atom Heart Mother térhatásban az igazi. Mostantól ismét bárki által elérhető quadrofonban a két zseniális zenekari szvit (Atom Heart Mother, Alan's Psychedelic Breakfast) és a közéjük ékelt egy-egy Waters (If), Wright (Summer '68) és Gilmour (Fat Old Sun) szerzemény.

Folytatjuk!

Pink Floyd - 1970 Devi/ation 2CD + BD/DVD

CD 1:
Live In Montreux
1970. november 21.
01. Atom Heart Mother (live)

Live At Paris Cinema, London
BBC In Concert
1970. július 16.
02. Embryo (live)
03. Fat Old Sun (live)
04. Green Is The Colour (live)
05. Careful With That Axe, Eugene (live)
06. If (live)
07. Atom Heart Mother (live)

CD 2:
Zabriskie Point Sessions 1969:
01. On The Highway
02. Auto Scene version 2
03. Auto Scene version 3
04. Aeroplane
05. Explosion
06. The Riot Scene
07. Looking At Map
08. Love Scene version 7
09. Love Scene version 1
10. Take Off
11. Take Off version 2
12. Love Scene version 2
13. Love Scene take 1
14. Unknown Song take 1
15. Love Scene take 2
16. Crumbling Land take 1
The Amazing Puddig 1970:
17. Atom Heart Mother (early version)

BD / DVD 1:
Atom Heart Mother quad mix 1970:
1. Atom Heart Mother
a, Father's Shout
b, Breast Milky
c, Mother Fore
d, Funky Dung
e, Mind Your Throats Please
f, Remergence
2. If 4.31
3. Summer ’68 5.29
4. Fat Old Sun 5.24
5. Alan’s Psychedelic Breakfast
a, Rise and Shine
b, Sunny Side Up
c, Morning Glory

Közreműködő zenészek:

David Gilmour – gitár, slide gitár, basszusgitár, dob, ének, vokál
Roger Waters – basszusgitár, gitár, szalagos effektek, ének, beszéd
Richard Wright – billentyűs hangszerek, vibrafon, ének, vokál
Nick Mason – dob, percussion

Ron Geesin – hangszerelés
Alan Styles – beszéd és tényeffektek
Haflidi Hallgrimsson – cselló
EMI Pops Orchestra
John Alldis Choir

A sorozat részei:

TEY 00 - Bevezető az Early Years-ről szóló sorozathoz (2017)
TEY 01 - Az Early Years 1965-1972 kiszerelése (2017)
TEY 02 - Az Early Years 1965-1972 hibái (2017)
TEY 03 - Cambridge St/ation 1965-1967 audio (2017)
TEY 04 - Cambridge St/ation 1966-67 video (2017)
TEY 05 - Cambridge St/ation 1965-1967 konklúzió (2017)
TEY 06 - 1968 Germin/ation - audio (2017)
TEY 07 - 1968 Germin/ation - video (2017)
TEY 08 - 1968 Germin/ation - konklúzió (2017)
TEY 09 - 1969 Dramatis/ation - audio (2017)
TEY 10 - 1969 Dramatis/ation - video (2017)
TEY 11 - 1969 Dramatis/ation - konklúzió (2017)
TEY 12 - 1970 Devi/ation - audio (2017)
TEY 13 - 1970 Devi/ation - video (2017)
TEY 14 - 1970 Devi/ation - konklúzió (2017)
TEY 15 - 1971 Reverber/ation - audio (2017)
TEY 16 - 1971 Reverber/ation - video (2017)
TEY 17 - 1971 Reverber/ation - konklúzió (2017)
TEY 18 - 1972 Obfusc/ation - audio (2017)
TEY 19 - 1972 Obfusc/ation - video (2017)
TEY 20 - 1972 Obfusc/ation - konklúzió (2017)
TEY 21 - 1972 Obfusc/ation - újrakiadás (2017)
TEY 22 - 1967-1974 Continu/ation - audio (2017)
TEY 23 - 1967-1972 Continu/ation I. video (2017)
TEY 24 - 1969-1972 Continu/ation II. video (2017)
TEY 25 - 1967-1972 Continu/ation - konklúzió (2017)
TEY 26 - Early Singles 1967-1968 - audio (2017)
TEY 27 - Early Singles 1967-1968 - konklúzió (2017)
TEY 28 - Cre/ation 1967-1972 (2016)

Jozé - A szerző rockszakíró, a Hungarian Pink Floyd Club tagja, melynek 2005-óta elnöke is. A megjegyzéseket, lábjegyzeteket egy másik klubtag, Szász Dávid, a Mandrake Moon vezetője fűzte hozzá. A cikksorozat a készülő új Pink Floyd könyvből tartalmaz kivonatos részleteket.



rovat lapozó


Még, még, még...




 

Ajánló









Ez is érdekelhet

The Dark Element - The Dark Element (2017)
A Frontiers bemutatja a Dark Element nevű friss szimfonikus metálos projektjét, amiben Anette Olzon tér vissza a Nightwish világába... Az énekesnő mögött

Tovább...
Butcher Babies - Lilith (2017)
A Wendy O. Williams-féle Plasmatics egyik nagy show-eleme volt annak idején, amikor a Butcher Baby című dala közben, a szétdrogozott énekesnő kvázi félmeztelenül

Tovább...
Daniel Cavanagh - Monochrome (2017)
Lehet, hogy egyedül maradok a véleményemmel, de sebaj: az Anathema két utóbbi lemeze, különösen a The Optimist nekem óriási csalódás volt, egy igazából sehová sem

Tovább...
Night Viper - Exterminator (2017)
Nem végeztem mindenre kiterjedő számításokat, de a látszat alapján a night szó valamilyen összetételben nagyjából hasonló gyakorisággal fordul elő a retro metal csapatok

Tovább...
Shakra - Snakes & Ladders (2017)
Hét évnyi küzdelem és egy Ruckus néven kiadott lemez után, végül '97-ben, a svájci Bern-ben indult be a Shakra nevű heavy-hard zenekar története, ami utoljára 2016-ben kapott új

Tovább...












Klipmánia