×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 Red - Of Beauty And Rage (2015) 

Megjelent: 2015. február 08. vasárnap 00:05
Szerző: pjuan
    Lemezismertetők 

A 2004-ben, Nashville-ben (Tennessee, USA) alakult Red az egyik legsikeresebb kortárs alternatív-rock-metal formáció, ami keresztény szövegeket énekel. Modern post-grunge és nu-metal elemeket, szintetikus rock-betétekkel vegyítő zenéjükkel, eddig négy stúdiólemezt hoztak ki, legutolsót 2013-ban Release the Panic címmel, ami nem tudta átugrani a 2009-es Innocence & Instinct és a 2011-es Until We Have Faces magasra tett mércéjét... De úgy érzem, hogy a problémáik most tovább fognak nőni...



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!




Az Innocence & Instinct után, 2009-ben távozó Jasen Rauch gitáros után, 2014-ben (Andrew Hendrix, majd Hayden Lamb helyére 2009-ben érkező) dobosuk, Joe Rickard is távozott, de a helyére sem találták meg az ideális helyettest... Azóta élőben Dan Johnson segíti ki őket, aki a Korn-gitáros, Brian Welch-féle Love and Death-ben dolgozott korábban... De ez a lemez sokkal inkább digitális-képletekkel, át-szimfonikus hátterekkel, gépdobok ritmusaival készülhetett...

A süllyedésük persze nem csak ennyiből állt, hiszen a mostanra összehozott Of Beauty And Rage kivitelezésében már a PledgeMusic "csináld-magad" oldal segítségét is igénybe kellett vennie a trióvá zsugorodó formációnak... Egyetlen ötlettelen, közepes lemez - a 2013-as Release the Panic - kiadása elég volt ahhoz, hogy a felemelkedésük átváltson nehézkességbe és kiszámíthatóságba, ahol sajnos most ezzel a lemezzel is tartanak...

Az Of Beauty And Rage egyszerűen túl műanyagnak tűnik! Mintha a sok elektronikával túlságosan bizonyítani akarnák, hogy tudnak ők még olyan agresszívak és költőiek is lenni, mint amikor csúcs formában voltak! A baj csak az, hogy a nyomulás mellé elfelejtettek érzelmi hullámzásokat, csúcs- és mélypontokat írni... A műanyag komolyzenei betétek, meg az alternatív módon kínlódó énekes, önmagukban nem elégségesek, hogy megadják az ellenpontot a kemény gitároknak és a gépies ritmusoknak... Ráadásul a Of Beauty And Rage idegesítően kiszámítható lett, aki hallott már egyetlen egy Red lemezt is, az biztosan ki tudja következtetni, hogy mi fog történni a következő pillanatában...

A Descent című halk ál-komolyzenei felvezető után, az Impostor is hasonlóan indít, hogy aztán lassan-lassan indusztriális metálba váltson, beinduljon, durva gitárokkal, a háttérben idegesítően súlytalan hegedű-samplerekkel, meg gépdobokkal... Mindez elmenne, ha slágeres, együtt éneklős refrént is hallhatnánk közben, de inkább Kornos kínlódások cserélgetik egymást... A súlyokat magára akasztó Shadow and Soul egy fokkal talán jobban sikerült a maga zenei hullámzásaival, hegedűs üresjárataival, de ide sem sikerült igazi slágermelódiát írni, csak egy érdektelenül elnyújtott, pár hangból álló pop-dallamot, annak minden közhelyével... A zavaros digitális tengerben úszó Darkest Part kínlódása, majd a nu metalosan lüktetőbb Fight To Forget sem elég letisztult, az "élő"-érzésről már nem is beszélve, szóval a digitális-forradalom átvette felettük a hatalmat, csak slágert felejtettek írni hozzá...

A műanyag zongora-hegedű ballada Of These Chains érdektelen úsztatása következik, négy unalmas percben, hogy aztán a Falling Sky-ban a Depeche Mode-nál is cikis minimalista, elektronikus alapokat metálos lüktetéssel buherálják meg... A lágy The Forest című (mű)-hegedűs-zongorás átvezető után, a hasonlóan - csak pörgőbben - induló, majd a refrénjében egy közhelyes indie-pop mesélésbe is futó Yours Again következik... Jó zavaros ezt így leírni, de a zene sem sokkal letisztultabb, érdekesnek meg egyáltalán nem mondanám... A digitális tenger alját fel is túró What You Keep Alive keleties éneke után a lemez egyik legKorn-szerűbb témájával indít a Gravity Lies, hogy végül lágyabb indie-pop részekkel is vegyítsék mindezt, nem túl érdekesen, viszont teljesen kiszámíthatóan... De legalább a beindulások gitártémája stimmel...

A Coldplay-szerűen enyelgő-beinduló Take Me Over nekem túl nyálas, de a hasonlóan elektronikus-pop-szerű, csak lassabb és zajosabb The Ever, meg a szintén hasonló, csak epikusabb Part That's Holding On, illetve a mű-kamarazenével záró Ascent sem viszi át az ingerküszöbömet... Ez a záró harmad egyszerűen és értelmetlenül közhelyes, mintha időközben kiszállt volna a gitáros is... és helykitöltőnek kellett volna még pár dal a végére, amire halovány ötletük sem maradt volna, de egy remix programmal mégis megoldották volna a problémáikat... Ez a lemez, minden fronton a Red érdektelenné válásának következő lépése! Elmondhatatlanul sajnálom a dolgot, mert egykor tényleg ők voltak ennek a keresztény és modern nu metal-közeli közegnek a legérdekesebb bandája... Most meg csak kínlódás maradt végig küzdeni az új lemezüket... Mintha elfelejtettek volna gondolkodni dalszerzés közben...

10/4




Track lista:

01. Descent - 1:27
02. Impostor - 4:17
03. Shadow and Soul - 5:41
04. Darkest Part - 4:01
05. Fight To Forget - 3:27
06. Of These Chains - 3:54
07. Falling Sky - 5:25
08. The Forest - 0:59
09. Yours Again - 4:48
10. What You Keep Alive - 5:20
11. Gravity Lies - 4:33
12. Take Me Over - 3:49
13. The Ever - 4:12
14. Part That's Holding On - 4:46
15. Ascent - 3:55

Közreműködő zenészek:

Michael Barnes - ének
Anthony Armstrong - gitár, vokál
Randy Armstrong - basszusgitár, zongora, vokál

Turné: Dan Johnson (Love and Death, 2014–) - dob, ütős hangszerek
Producer: Rob Graves

Lemezeik:

2006 - End of Silence
2009 - Innocence & Instinct
2011 - Until We Have Faces
2013 - Release the Panic
2015 - Of Beauty and Rage

Kiadó:
Essential, Sony
Honlap:
redmusiconline.com
facebook.com/redmusiconline




rovat lapozó


Még, még, még...

kép

Red - Gone (2017)

2017-11-07 00:05:00





 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Cavalera Conspiracy - Psychosis (2017)
A 2007-ben induló Cavalera Conspiracy elkészítette a 2014-es Pandemonium folytatását Psychosis címmel, ami a negyedik teljes anyaguk. A Sepultura

Tovább...
Rudán Joe - Még egy tárral (2017, Dionysosrising)
Milyen igazságtalanok vagyunk, mikor az "őszinte, kemény rock" klasszikus képviselői közül rendre kihagyjuk recenzióm képviselőjét, holott talán ő az egyedüli,

Tovább...
Cannibal Corpse - Red Before Black (2017)
Majd' három évtized halálfém, mi kell még, külön regény? Nem hiszem, hogy tiszteletköröket kellene futni az egyik legpatinásabb death metal banda új lemeze

Tovább...
Yardbirds - Yardbirds '68 (2017)
Újabb különlegesség jelent meg Jimmy Page saját kiadójánál, közel ötven év után napvilágot látott a Yardbirds utolsó koncertfelvétele, amit nem sokkal a feloszlásuk

Tovább...
Whitesnake - The Purple Tour Live (2018)
A 66 éves David Coverdale tavaly abba akarta hagyni a zenélést, de szerencsére nem tette... A 2015-ben kiadott The Purple Album-mal akarta keretbe foglalni a

Tovább...




Koncertek 2018. február 20. és 2018. március 08. között: