×

Szükségünk van a Te segítségedre is! - Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni nekünk! Kérjük, hogy a közlemény rovatba ne feledd el beírni: passzio, hogy a támogatásod célba érjen! Ciki, vagy sem, de sajnos idáig jutottunk! E finita la commedia...

 Edda Művek 2. (1981) 

Megjelent: 2010. február 22. hétfő 01:05:03
Szerző: pjuan
    Lemezismertetők 

pJuan: Az etalon sorozatom nem lenne teljes, ha kimaradnának a hazai legjobbak, így folytatásként - és a hazai internet hiányosságainak pótlásként - kollégáimmal szimultán elemezzük majd a közel jövőben a hazai rock és metal klasszikus alkotásait! Indulásnak az Edda Művek második lemezét találtam ki, de a folytatásban biztosan lesz Omega, Skorpió... Mind, egytől egyig fantasztikus rock albumok! Aztán meglátjuk, hogy lelkesedésünk kitart-e tovább, de azt hiszem, hogy sok más mellett a Piramis-t, az LGT-t, a Generál-t egy-egy lemezével nem lehet majd kihagyni...

bcsaba: Az Eddának az 1979-1983 közti korszakát egy a magyar hard rockot valamennyire is kedvelő embernek nem lehet nem szeretni. Ezek termékeny és legendás évek voltak. Nemhiába mondják sokan: az első három album volt jó. Mert lehetnek a későbbi korszakok jó korszakok, mégis ez az igazi...

Horváth Roland: 5 éves voltam, mikor megjelent, 10 évesen hallottam először, és tulajdonképpen ezzel az albummal kezdődött számomra a máig tartó rajongás. Az egész azzal kezdődött, hogy a tv-ből és rádióból ömlő „Csintalan palacsinta” áradat után megszólalt a kölcsön kapott kazettáról a Kölyköd voltam, ami olyan hatással volt rám, hogy annyiszor tekertem vissza a dalt, hogy annyi idő alatt a teljes anyag lepörgött volna. Így aztán csak kb. 40 perc után tudtam meg, hogy honnan is való a „Ment a hűtlen nehéz fejjel, kezében egy zacskó tejjel” mondóka, amit első osztályos kisiskolásként olyan sokszor hallottam 82-ben a nagyobbaktól...

Horcsin Attila: Mielőtt magáról a nagylemezről, vagyis a zenéről írnék, felidéznék egy régi emléket. A rockzene 12 évesen kezdett érdekelni. Akkoriban bakelitkorongot és műsoros kazettát leginkább a könyvesboltokban lehetett kapni, ezért azok kirakatát gyakran figyeltem. Világosan emlékszem arra a pillanatra, amikor megláttam a frissen megjelent Edda II. nagylemez borítóját. Szerintem valósággal kikerekedett a szemem, pedig egy végtelenül egyszerű ötlet alapján készült borító volt: sártengerben egy pár bakancs. Egyszerű ötlet, mégis nagyon hatásos. Annyira hatásos, hogy a „Bakancsos Edda” elnevezés ma már egy egész korszakot jelöl. A borítót Pálfi György és Hegedűs György tervezte és fotózta.



Ha támogatni tudsz minket, akkor a MagyaRock Hírességek Csarnoka Egyesület bankszámlaszámára - K&H Bank 10403239-50526686-48521004 - tudsz utalni, a közlemény rovatba kérjük ne feledd el beírni: passzio.

Kedves Barátaink! Oldalunk lelke, sorsa fordulóponthoz érkezett. Egy végtelenül anyagias, politikával átitatott világban, minket is lassan-lassan utolért a nagy kérdés, merre vezet tovább az utunk, vagyis őszintébben: "lesz-e a haszon őszire?" Sok éve már annak, hogy páran - merő lelkesedésből - úgy döntöttünk: létrehozunk egy független zenei oldalt, ahol szabadon leírhatjuk a véleményünket. Mindentől és mindenkitől függetlenül fogtunk bele ebbe a nagyon komoly feladatba, ami az elmúlt több, mint tíz évben sok ezernyi egyéni hangú, reményeink szerint mások számára inspiráló és vitaindító írásmű formájában valósult meg. Az aktuális divatoktól és trendektől függetlenül értékeltük a körülöttünk lévő zenei világot, csak a minőséget figyelembe véve, magunknak is a valóságot keresgélve.

Függetlenségünk időközben ezernyi értéket teremtett. Olyan emberekkel készíthettünk interjúkat, akikkel mások nem beszélgettek, ma már ismeretlennek számító régi hősöktől kérdeztük meg a múltjuk titkait - és ők a függetlenségünk miatt, őszintén mesélték el az életüket. Az évek alatt sok száz cikksorozatot írtunk, mélységében felderítve és elmesélve hazai és külföldi zenekarok életművét, sorsát. Közben olyan véleményeket is megfogalmazhattunk, amiket mások nem szoktak. Mindezzel többek, mások lettünk, mint Tisztelt - és szintén alulfinanszírozott - sorstársaink. A nagy kérdés pedig a cikkek számával és oldalunk értékeivel egyre csak növekedett: "lesz-e a haszon őszire?" És a válasz is egyre nevetségesebbnek tűnt: "semmi, nulla, zéró, mindenkinek ez a hobbija, akinek nem inge, az nem veszi föl!"

Most a sorsunk újra fontos kérdéssé kezd válni! A létező út is világosnak tűnik. Feladjuk az oly régen és féltve őrzött függetlenségünket, vagy sem? Az árát mindenképpen megfizetjük a döntésünknek, hiszen a lelkesedésünk a pénzünkkel együtt fogy. Ezért a szokásos kérdést kell feltennünk: hajlandó vagy-e anyagilag támogatni az általunk végzett munkát? Örülnénk, ha támogatnál minket, cserébe mi - a szokásos kötelező: hirdetésed megjelenítése mellett - a folytatást tudjuk felajánlani! És sajnos jelzésként kell értékelnünk, ha ezen felhívásunk után nem érdekel a sorsunk. A végső döntésünket majd a pénztárcánk alakulása alapján hozzuk meg... és akkor még a kötelező, mégis egyre halasztott fejlesztéseinkről nem is beszéltünk...

Ha megteheted, támogass minket, a függetlenségünket, akkor is, ha nem értesz egyet a véleményünkkel! Mert mit kezdesz majd azzal, ha mindenki csak veled bólogat... és senki sem mond neked más nézőpontot? Mert, ha nem tudod, hogy létezik Epres Túrótorta, akkor azt sem tudod eldönteni, hogy izlik-e, vagy nem!?

Ezer forint is segít, de egymillió többet, tízmillióért pedig személyes köszönőlevelet is írunk, ha akarod! Köszönjük!





bcsaba - Bálint Csaba (www.rockmuzeum.ini.hu): Az Eddának az 1979-1983 közti korszakát egy a magyar hard rockot valamennyire is kedvelő embernek nem lehet nem szeretni. Ezek termékeny és legendás évek voltak. Nemhiába mondják sokan: az első három album volt jó. Mert lehetnek a későbbi korszakok jó korszakok, mégis ez az igazi...

Tulajdonképpen nehezen tudom eldönteni, hogy az első, vagy ez a második album a kedvencem, most éppen úgy érzem, ez. Nagyon egységes album, talán csak a Néma völgy lóg le a lemezről koncepciójában. Egyszerre tud száraz és lírai lenni az anyag, ami egy nagyon nehezen létrehozható kombináció. Slamó nagyon érzékeny dalszerző volt, pontosan fogta a kor rezdüléseit, düh és harag nem fertőzte alkotói munkásságát. Merthogy szerintem a Nagy Korszak dalait annak ellenére, hogy többségében Pataky-Slamovits márkanév alatt futottak, Slamó írta. Mind zenéjét, mind szövegét. Bár itt jegyzem meg, hogy a Kék sugár már előrevetíti Pataky későbbi zavaros dalszöveg-ámokfutásait...

Egy klasszikus albumnál a cikkírótól elvárható a személyes élmény leírása (röviden!) Életem első meghatározó dala 8 évesen az Omega - Fekete pillangója volt, és rögtön eztán következett a Hűtlen. Leírhatatlan volt, nem tudtam, ki játssza a polimer kazira másolt dalt, de napokig feljárkáltam osztálytárs-barátomhoz, hogy együtt hallgassuk, újra és újra. Nem emlékszem, hogy értettem-e, miről szól a dal, de nagyon szíven ütött.

Az album dalai kiforrottak, sok jó, a rockra jellemző sikeres húzás benne van. Aki nem ismeri a Kölyköd voltamot, és nem tudja idézni legalább a refrént, az nem ismeri a magyar rockot, illetve sosem volt osztálykiránduláson szalonnát sütve énekelni. (Bár nem tudom, a 2000-es évek gyerekei mit csinálnak osztálykirándulásokon...)

Nem véletlen az eladott több százezer példány az első két lemezből... Fent említettem, hogy a Néma völgy nem illik a lemezre. Azt gondolom, Slamó nem alkalmas arra, hogy egyedül vigyen el egy számot a hátán, kár volt Patakyt kihagyni ebből, Slamó maradhatott volna a vokál szerepnél. A dal egyébként nekem a Color - Féltelekjét juttatja eszembe.





Horváth Roland: 5 éves voltam, mikor megjelent, 10 évesen hallottam először, és tulajdonképpen ezzel az albummal kezdődött számomra a máig tartó rajongás. Az egész azzal kezdődött, hogy a tv-ből és rádióból ömlő „Csintalan palacsinta” áradat után megszólalt a kölcsön kapott kazettáról a Kölyköd voltam, ami olyan hatással volt rám, hogy annyiszor tekertem vissza a dalt, hogy annyi idő alatt a teljes anyag lepörgött volna. Így aztán csak kb. 40 perc után tudtam meg, hogy honnan is való a „Ment a hűtlen nehéz fejjel, kezében egy zacskó tejjel” mondóka, amit első osztályos kisiskolásként olyan sokszor hallottam 82-ben a nagyobbaktól...

Lehet, hogy sokan megköveznek majd a „bakancsosok” közül, de szerintem ez a lemez egy klasszissal jobb, mint a bemutatkozó album volt. Ugyanakkor szilárd meggyőződésem, hogy az első album jól kigyakorolt és bejátszott dalaival ellentétben, a lemezfelvétel csak egy pillanatnyi állapot volt több dal feljátszásakor, és (a megmaradt felvételekből leszűrve) valójában ezek a dalok 82-re teljesedtek ki igazán. Aki teheti, hallgassa meg sorban a Kölyköd voltam vagy a Kínoz egy ének „Ballagás” című filmhez készített változatát, az albumverziót és végül mondjuk a 82 decemberi Alfa mozis felvételét.

És biztos vagyok benne, hogy Slamó és Barta zseniális hangszerelési megoldásai mellett kellett hozzá Fortuna Tüsi is, aki teljesen más stílusban ütött, mint a kicsit szögletes Csapó Gyuri, teljesen más húzást adott ezzel az első 2 album dalainak. Az egyetlen kakukktojás a lemezt záró Néma völgy. Valahogy nekem nem illik bele a képbe. Lehet, hogy csak azért, mert szerintem Slamónak nem kellett volna szólót énekelnie. Az ő hangja tipikusan „vokálhang”, ha lehet ilyet mondani. Patakyval együtt elmegy, de nélküle...hm... Lehetne még elemezgetni a lemezt, a dalok hónapról hónapra történő fejlődését, a készítés körülményeit, de felesleges szócséplés helyett inkább azt javaslom, hogy hallgassa meg mindenki, miért is adtak el belőle több, mint negyed milliót.





Horcsin Attila: Mielőtt magáról a nagylemezről, vagyis a zenéről írnék, felidéznék egy régi emléket. A rockzene 12 évesen kezdett érdekelni. Akkoriban bakelitkorongot és műsoros kazettát leginkább a könyvesboltokban lehetett kapni, ezért azok kirakatát gyakran figyeltem. Világosan emlékszem arra a pillanatra, amikor megláttam a frissen megjelent Edda II. nagylemez borítóját. Szerintem valósággal kikerekedett a szemem, pedig egy végtelenül egyszerű ötlet alapján készült borító volt: sártengerben egy pár bakancs. Egyszerű ötlet, mégis nagyon hatásos. Annyira hatásos, hogy a „Bakancsos Edda” elnevezés ma már egy egész korszakot jelöl. A borítót Pálfi György és Hegedűs György tervezte és fotózta.

Az Edda első két lemeze együtt jelenti egy zenekar és egy korszak fénypontját. Ha megkérdeznék, hogy melyiket szeretem jobban, nem tudnám megmondani. Mindkettőt más-más miatt szeretem. Mindkét lemeznek megvan a maga erőssége, viszont gyenge pontot egyiknél sem tudnék mondani. Az első album nálam talán egységesebb, viszont ha a dalokat, mint külön álló szerzeményeket tekintjük, több maradandó, pontosabban maradandóbb alkotás van a második albumon.

A Kölyköd voltam lágyan indul, de fél perc után kőkeménnyé válik. Mintha az első lemez folytatása lenne. A Hűtlen ezzel szemben lassú, lírai, nagyon szép dal. A lemezen hihetetlenül gyönyörű a csembaló-szerű hang, Pataky Attila éneke és a gitárszóló. Méltán vezette az akkori slágerlistákat (Ifjúsági Magazin, Magyar Ifjúság és a Tízen Túliak Társasága) heteken át. Ki kell még emelnem a háború ellenes blokk letaglózó dalait. Amikor a Keselyű, a Torony és az Ítélet című dalok megszülettek nem gondolhatták, hogy rövidesen tőlünk pár száz kilométerre bekövetkezik az, amiről a dalok szólnak.

A többi dal (a Kínoz egy ének, a Kék sugár és a Néma völgy) szintén nagyon jók. Igaz közülük a Néma völgy kicsit kilóg a sorból, a dalnak (a záró részét kivéve) sokkal inkább a két év múlva megjelenő Edda III. albumon lett volna a helye. Az első lemez kőkemény egységének megteremtéséhez nekem az Engedjetek saját utamon rettenetesen hiányzik, amit erre az albumra sem engedett a lemezgyár feltenni. Pedig a lemezindító Kölyköd voltam és az Engedjetek saját utamon záródalként remekül keretbe foglalta volna ezt az albumot.

A lírai Hűtlennek és a Néma völgynek van egy rockos, felpörgetett változata. A lemez megjelenésekor a billentyűs Bartha Alfonz katona volt, akit a zenekar nem pótolt, hanem a koncerteken billentyűs nélkül játszottak. Így nem lehetett a Hűtlent és a Néma völgyet eredetiben eljátszani, így elkészült egy keményebb, gyors változat. Érdekes módon akkor is pörgősen játszották ezeket a dalokat, ha mégis ott volt Bartha Alfonz is. Például így hangzott el a Hűtlen az 1981-es KEK koncerten... A Hűtlennek van még egy rockos változata, amely az angol nyelvű kislemezen kapott helyett. A koncerteken 1982-ben tértek vissza lírai Hűtlen változathoz. A billentyűmentes koncerteken a többi dalt is kicsit másként játszották, amire példa a Kölyköd voltam az 1981-es Egy rock nap című filmből.

A zenekar az első két lemeze után rövidesen megkapta a platinalemezt, ami külön-külön 250 000 db eladott bakelit korongot (és persze műsoros kazettát jelentett). Nagy kár, hogy amikor 1982-ben megkapták ezt az elismerést már leszálló ágban voltak. 1988-ban pedig az Edda Művek „lemezmilliomos” lett, amit nagyrészt a „Bakancsos Edda” korszak albumainak köszönhetett...





pJuan: 1974-et írtunk, amikor a Miskolci Nehézipari Műszaki Egyetemen működő Griff nevű hobbi zenekarából Edda-ra váltotta a nevet Halász József zenekarvezető dobos! Már a névválasztásból is botrány lett a fáma szerint, ugyanis akkoriban még a pártbizottság mindenbe bele akarta tolni a mutyizós pofáját, "leszóltak", hogy ezzel a névvel nem mehetnek tovább, mivel Mussolini lányát is így hívták... A vitát végül azzal lehetett lezárni, hogy a pártnak bemutatták az akkoriban megjelent Edda-énekek című könyvet, s ettől kezdve minden rendben lett... Végül a KISZ-től még felszerelést is kaptak... Akkoriban mindenkinél és mindenhol így mentek a dolgok...

1977-ig élénk zenészvándorlás volt... Halász József is átadta a zenekarvezetőséget a korai években velük éneklő Fodor Attila (Foci) helyére érkező Pataky Attilának.... 1977 környékén került a zenekarba Slamovits István gitáros-dalszerző, a Kőtörő (1973–1975), majd a Wanderers (1976–1977) után, érkezésével kialakult a ma is ismert bakancsos Edda hangzásvilága! A klasszikus felállás 1978. szeptemberére lett teljes, Zselencz László basszerrel, Barta Alfonz billentyűssel és Csapó György dobossal együtt... Első kiadványuk 1980-ra áll össze, hatalmas siker lett!

A hetvenes-nyolcvanas években nagyon nehéz volt lemez kiadásig eljutni! Tudom, lerágott csont a téma, de elkerülhetetlen megemlíteni Erdős Péter és társainak nevét, a folyamatos irányítási kényszert, illetve a Sanzon Bizottság-nak nevezett cenzúra működtetését... Erdős maga volt a megtestesült ördög ebben a korszakban! Aki "lefeküdt" neki (gondolom néha szó szerint is) és a cenzúrával foglalkozó ördög-társainak, annak lehetett lemeze, mehetett a keleti blokkba pénzt keresni, koncertezni, esetleg még az ördögi-nyugatnak is megmutathatta magát! Aki vitatkozott vele, az eláshatta a karrierjét... Ez tény, nagyon nem lehet vitatkozni a dologgal, maximum szépítgetni! Erdős szerintem nagyon ravasz ember volt... Önkéntelenül ráérzett a nemzetközi zenei trendek változására, így az irányításával a magyar zenei trendek alakulása is teljes mértékben megfelelt a nemzetközi trendeknek! Véres kézzel szabdalta maga körül a zenekarokat, hogy ennek a célnak kényszeresen megfeleljen...

Ha például a hard rock műfajt nézzük, akkor itthon is megvolt a legnagyobbak egy-egy sajátos lenyomata... Egyszerűen érezte, tudta, hogy fel kellene futtatni valakit a korszak legnépszerűbb-elfogadott rock zenekar, az akkoriban már (többek között általa is) tönkre tett Piramis (1975–1982) helyére, akik az 1981-es Erotika lemezük modernebb, szintetikus billentyűs felfogása után, Révész Sándor nélküli 1982-es Plusz lemezzel teljesen széthulltak... és, hogy a nemzetközi trendeknek mennyire felelt meg ez az akarat? Gondoljunk arra, hogy a Piramis-hoz lemez címein, stílusán, szóval sok tekintetben köthető Led Zeppelin 1980-ban oszlott fel! A Deep Purple már 1976-ban feladta, 1984-ben került elő újra, de a Perfect Strangers-en már egészen más szelek kezdtek fújni... Szóval a klasszikus blues-közeli, hammondos hard rock kezdett kikopni a divatból! A Deep Purple, majd a Led Zeppelin feloszlása előre jelezte, hogy a nemzetközi trendekben egy kevésbé blues orientált, modernebb, feszesebb, szintetikusabb hard rock zene fog előkerülni! Szerintem ennek a trendnek akart megfelelni Erdős akkoriban...

A Piramis-hiány égető volt, hiszen ők voltak "A" fiatalok hangjaként rendszeresítve a rock zenében... De feloszlásuk mellett, akkoriban sikerült végre ármánykodással felrobbantania a P. Mobil klasszikus felállását is... A nagy sebbel-lobbal 1979-ben szupergroupként besúgó-Vikidállal engedélyezett Dinamit feszesebb rock zenéjével nem váltotta be a reményeket, 1981-ben fel is oszlottak... Így még 1980-ban, a szintén sokkal modernebb, szintetikusabb zenével kísérletező P. Box, együtt az ex-P. Mobil mag, Pityivel és Samuval (akik ennek az új érának is az egyik legjobb gitárosa és billentyűse voltak szerintem) és 1982 végétől Vikidállal, nagyobbra nőhetett! Végre 1981-ben bemutatkozott az új felállású, és némileg szintén modernizált, feszesebb rock zenére váltó P. Mobil is a Mobilizmo lemezzel (ne feledjük a nyitó Főnix éjszakájának szintetikus nyitányát például)...

és Miskolcról felkerült az Edda is, a maga érdekes zenéjével, amiben a klasszikusabb, régimódibb hammond-hangzás keveredett Slamó nagyon intenzív, nagyon modern és feszes gitárjátékával! Sok (nálam okosabb) elemzőhöz hasonlóan, én is úgy gondolom, hogy az Edda országos szintre kerülése, a tapintható és ösztönösen kiemelkedő tehetség mellett, ennek a hiánynak a pótlásának volt köszönhető... és a trend követésének is, teszem most gyorsan hozzá...

Az első album olyan lelkesen készült, hogy a felvétele tíz nap alatt kész lett. A műsor már biztosan rég készen volt... Hatalmas sikert aratott, szinte az összes dal sláger lett róla, nagyon sok fogyott belőle (az első két lemezből összesen több, mint 250.000 példányt adtak el). Tudni érdemes, hogy akkoriban a példányszám is egy fegyver volt, amivel szabályozták egy-egy zenekar népszerűségét... A hiánygazdaság már csak egy ilyen érdekes kérdés... Az emberek azt veszik, amit lehet kapni... Akit Erdős és a rendszer, a minőségtől függetlenül futtatni akart, annak az albumát folyamatosan meg lehetett találni és így sok fogyott belőle, amit valami okból nem akart futtatni, annak gondok voltak az eladásaival... Nos az tény, hogy az Edda első lemezéből nagyon sok fogyott... és amúgy nagyon jó is volt, 37 percnyi rocktörténelem! Nagyon beindult a szekér...

Nem volt kérdés, hogy gyors lesz a folytatás... Ráadásul filmes (szinte klipes) segítséget is kaptak, hiszen felkerült az albumra az a két dal, ami Almási Tamás - Ballagás című filmében is szerepelt, a Kölyköd voltam és a Néma völgy, előbbi miatt biztosított volt a hatalmas siker, hiszen bámulatos szövegű darabról van szó... Az alkotó munkát nagyban megzavarta és alaposan be is folyásolta, hogy Barta Alfonz billentyűst behívták katonának. Nem véletlen, hogy a dalok közül három is pacifista szöveget kapott, a Keselyű, a Torony és az Ítélet is zseniális fegyver és háború ellenes dalok lettek! Szolidaritásból és egyben új show-elemként, a tagok kopaszra nyírták a fejüket, mint ahogy akkoriban a besorozott katonák...

Ahogy az első albumnál is, a siker itt is főleg két emberen múlt! Mára - a dáridós korszak után - nehéz elhinni, de Pataky Attilánál akkoriban nem volt hitelesebb énekes itthon! A Révész-korszak után ő lett "A" fiatalok hangja... A remekül megírt szövegek minden szavát elhittem-elhittük az Ő szájából! Azt hiszem a ma harmincas-negyvenes korosztályban nincs olyan rockot hallgató ember, aki ne tudná kívülről ennek a korszaknak az összes Edda dalát... A siker másik, talán még Patakynál is fontosabb kulcsa volt Slamó rendkívüli gitárjátéka! Slamó dalszerző képessége mellett, rendkívül modern felfogásban tudott akkoriban gitározni, minden ma dolgozó gitárosnak meg kellene, még manapság is megtanulnia olyan feszesen, érdekesen, keményen és koncentráltan játszani, mint amire akkoriban (Zselencz László basszer támogatásával) Slamó képes volt! Ezen a kettes lemezen a gitár és a basszus alapok olyan nemzetközi mércének is megfelelő minőségűek voltak, hogy másra nem is nagyon figyel az ember a zenében... Pedig Barta Alfonz billentyűinek-orgonáinak folyamatos jelenléte, és nagyon finom komolyzenei hatása sem akármik... Csapó György dobos pedig az AC/DC-hez hasonlóan, kizárólag az alapokkal volt végig elfoglalva... Azt a keveset, amire szükség volt, kő keményen bepakolta a gitárok alá!

Az Edda Művek harmadik lemezére 1983-ig kellett várni... Csapó helyét 1982-ben Fortuna László vette át... A megjelenéséhez túl sok kompromisszumot kellett kötniük! Hosszas viták után, felsőbb utasításra az egész albumot (a Fekete élmény kivételével) újra kellett írniuk... Az eredetileg megírt dalokat, köztük az akkoriban a mihaszna kommunista csürhe számára még elfogadhatatlan szövegűnek tűnő Vörös tigrist is csak 1988-ban a Pataky-Slamovits címmel kiadott albumon hallhatta a közönség... Nem volt véletlen, hogy a harmadik album rendkívül gyenge, hit nélküli lett... és az sem volt véletlen, hogy rá is ment a csapat... A hangszerelésben is fontos szerephez jutó Barta Alfonz billentyűs 1983 augusztusában Svájcba disszidált (azóta is ott él). 1983. december 17-én a Miskolc Városi Sportcsarnokban már nélküle búcsúzott el a klasszikus felállású Edda! A bakancsos korszak végleg lezárult! Ezeket a régi dalokat már sajnos modernizálva, egészen más hangszereléssel, más változatban szólaltatja meg, az amúgy mindig kiváló hangszereseket felvonultató Edda...





rovat lapozó


Még, még, még...





 

Ajánló









Ez is érdekelhet

Corrosion of Conformity - No Cross No Crown (2018)
A Corrosion Of Conformity '82–ben, Raleigh-ben alakult sludge-southern legenda. Utolsó lemezüket 2014-ben adták ki IX címmel,

Tovább...
Rudán Joe - Még egy tárral (2017, Dionysosrising)
Milyen igazságtalanok vagyunk, mikor az "őszinte, kemény rock" klasszikus képviselői közül rendre kihagyjuk recenzióm képviselőjét, holott talán ő az egyedüli,

Tovább...
Cavalera Conspiracy - Psychosis (2017)
A 2007-ben induló Cavalera Conspiracy elkészítette a 2014-es Pandemonium folytatását Psychosis címmel, ami a negyedik teljes anyaguk. A Sepultura

Tovább...
Whitesnake - The Purple Tour Live (2018)
A 66 éves David Coverdale tavaly abba akarta hagyni a zenélést, de szerencsére nem tette... A 2015-ben kiadott The Purple Album-mal akarta keretbe foglalni a

Tovább...
Beth Hart & Joe Bonamassa - Black Coffee (2018)
Beth Hart énekesnő és - a nemrég a Black Country Communion-ba is visszatérő - Joe Bonamassa gitáros harmadik közös stúdió lemezét adja most ki

Tovább...




Koncertek 2018. február 25. és 2018. március 13. között: